Een klant als ambassadeur

KKA is de administratieve dienstverlener voor kerken en aanverwante organisaties. Eén van die aanverwante organisaties is de Internationale Bijbelbond (IBB). Het uitgangspunt van deze stichting is ‘Laat de Bijbel spreken’.

Zo ontwikkelen zij diverse uitgaven, een bijbelleesrooster, materiaal voor de kerk, het onderwijs en kinderdagverblijven. Ook zijn zij de uitgever van bijbelleesgids Leidraad – die al 77 jaar bestaat – en GroeiMagazine. De IBB maakt deel uit van de wereldwijde beweging ‘Scripture Union’, die actief is in ruim 140 landen. De Nederlandse tak neemt initiatieven om ook meer op Europees niveau actief te zijn.

Bert de Jong is directeur van de Internationale Bijbelbond en daarmee verantwoordelijk voor de ontwikkeling van hun werk. De Jong: ‘We brengen op een eigentijdse manier de Bijbel ter sprake en reiken in veel uitgaven ook mogelijkheden aan waardoor ouders met hun kinderen in gesprek kunnen gaan. Ons werk is voluit een waagstuk in geloof.’

 

IBB en KKA

De Internationale Bijbelbond werkt sinds 2014 samen met KKA. Aan deze samenwerking ging een goed voorbereidingstraject vooraf. De boekhouding van de IBB is aangemaakt en klaargezet in het online boekhoudpakket Twinfield, waar KKA ‘dealer’ van is. De salarisadministratie heeft de IBB ook bij KKA ondergebracht.

De Jong: ‘Vanaf de eerste kennismaking heb ik ervaren dat KKA bestaat uit een club mensen die zeer betrokken en deskundig is én die zich ook intrinsiek verbonden voelt met onze missie. Zij zien het vervolgens als hun missie om de kerk en aanverwante organisaties te ontzorgen als het gaat om het administratieve proces. De samenwerking verliep vanaf het begin heel goed. Heel open en transparant, dingen worden snel en voortvarend opgepakt. Het mooie is dat zij meedenken in de processen en ook zorgen dat hun eigen deskundigheid actueel en bij de tijd blijft.’

 

Twinfield en Basecone

Voordat de Internationale Bijbelbond met Twinfield startte, was Bert de Jong wel enigszins bekend met Twinfield, al had hij er nog niet veel mee gewerkt. Dat was geen belemmering. Klanten van KKA kunnen vragen die tijdens het werk ontstaan altijd stellen via de telefonische helpdesk (033 – 467 10 12) of per mail. Ook kunnen klanten zelf bepalen in welke mate de medewerkers van KKA de administratie voeren en /of meekijken.

De Jong: ‘Twinfield bevalt prima, het is een goed programma. We doen eigenlijk steeds meer zelf en zetten als het ware Twinfield meer en meer naar onze hand. We maken ook gebruik van Basecone, een prima aanvulling op Twinfield.’

Met Basecone kunnen facturen en documenten namelijk automatisch verwerkt worden. Met de Basecone App maakt u snel en eenvoudig een foto van uw bonnetje of factuur. Direct klaar om in de boekhouding te verwerken. Het grote gemak van aanleveren zorgt voor een continu bijgewerkte boekhouding en beter inzicht in de huidige situatie.

Bert de Jong is zeer tevreden over de samenwerking met KKA. ‘Bij verschillende organisaties heb ik KKA onder de aandacht gebracht. Ik denk dat het voor veel kerken en organisaties van grote toegevoegde waarde is als men in gesprek gaat om te kijken wat KKA voor hen kan doen.’

Ook voor KKA heeft hij een tip: ‘Ontwikkel een netwerk van ambassadeurs waardoor jullie nog concreter zichtbaar zijn in het netwerk. Er is hier nog een wereld te winnen!’

Naar de eerste ambassadeur hoeft KKA vast niet lang te zoeken…

 

Overig Nieuws

diamant en steenkool-web

Kerk tussen gisteren en morgen

Plots komt er veel op ons af. Natuurlijk niet alleen op kerken, maar zeker ook op hen. Corona trekt een…
KKA_Twinfield

Twinfield: nu nog veiliger

KKA is al vele jaren Twinfield-dealer en Basecone-supervisor voor kerkelijk Nederland. Samen zorgen we ervoor dat kerken hun online boekhouding…
KKG_beheer_panden

Uw pand in goede handen

Vandaag de dag gebeurt er veel binnen de kerken. De coronacrisis maakt het er niet eenvoudiger op. Er komt veel…

Copyright © 2019 De Silas Groep | Design website door: Allison | Realisatie website door: Webheld.nl

Er geldt copyright op deze foto